Este închiderea/diminuarea activității în acest moment o soluție pentru micile afaceri?

Posted by Papay Nicole-Rachel on Mar 18, 2020 10:48:49 AM

 

Recomandări pentru momente dificile în afaceri

 

Având în vedere că nu se poate estima cât va dura această situație generată de virusul Covid-19 (cunoscut ca și Coronavirus), o închidere a activității ar trebui luată în considerare doar în cazul în care acest lucru este solicitat de către autorități, sau când riscurile de expunere a personalului nu pot fi acoperite fără un efort substanțial.

Este de dorit să încercați să continuați activitatea în paralel cu o analiză a situației actuale și un plan care să asigure continuitatea acesteia pe un termen de până la 3-6 luni și pe care să îl revizuiți periodic.

 

Așadar, vă recomandăm să:

 

Igiena

Luați măsurile necesare de igienă și protecție a personalului și clienților/partenerilor pentru desfășurarea activității în condiții de siguranță. Încurajați folosirea mijloacelor de comunicare electronică cu clienții, furnizorii și partenerii;

 

 

Untitled design (13)

 

Identificați ce activități sunt critice, de ce personal aveți nevoie și cine poate prelua respectivele activități în caz de nevoie;

 

 

Untitled design (14)
 
 
Încercați să economisiți în această perioadă! Fiți chibzuiți și limitați toate cheltuielile și investițiile care nu aduc un plus de valoare în activitate;

 

 

Untitled design (19)
 
Revizuiți cheltuielile fixe și variabile.
Încercați pe cât posibil să optimizați/reduceți
cheltuielile fixe. Încercați să constituiți un fond de urgență pentru acoperirea acestor cheltuieli pe o perioadă de timp de minim 2-3 luni;

 

 

Untitled design (18)

 

În cazul în care nu aveți sau nu puteți constitui acest fond menționat anterior, încercați să vă asigurați o finanțare care să acopere această necesitate până când sunteți eligibili pentru un împrumut;

 

 

Untitled design (17)
Cash-ul (numerarul) este foarte important în această situație! Puteți încerca să vă încasați facturile la timp, să limitați vânzările cu plata la termen, să nu faceți stocuri nevandabile (sau cu rotație înceată) și să amânați plata unor cheltuieli acolo unde este posibil (în prealabil agreate cu beneficiarul);

 

 

Untitled design (15)
 
Deschideți canale de promovare online și identificați canale de vânzare/distribuție alternative (precum curierul) dacă se potrivește domeniului dumneavoastră de activitate;

 

 

 

Untitled design (16)
 
 
Acum este momentul să lansați promoții care să vă crească vânzările și să scăpați de stocurile cu rotație scăzută.

 

 

 

Rămâneți optimist și încrezător, lucrurile au întotdeauna o rezolvare!

 

Pentru orice nelămuriri sau solicitări specifice, vă rugăm să ne contactați:

https://www.vitasromania.ro/contact/

Aboneza-te la blog!

Articole recente